薄荷绿茶

Tuesday, August 30, 2005

30th August 2005

从小就听着童话故事长大。心里一直认为只要如童话的主角那般,人好,孝顺又单纯便一定会找到最后的幸福。一直抱着这样一个完美的世界的憧憬渐渐成长。即使在成长的过程中赫然发现真正的世界并不如想象中那般,我仍然坚信着自己的信念,相信好的人必定会有好的结局,相信童话是存在的,相信童话并不是梦。二十二年后的今天,我的信念动摇了。原来世界比我想象的更为不公平,更为不完美。原来童话只是个对於一个应有的世界的梦。原来童话并不存在也永远不会存在与这个世界上。原来童话只不过是个童话。原来即使再努力,我也无法碰到童话里完美的结局。我放弃了童话,放弃了我的梦,放弃了我的世界,放弃了我的所有。。。。。。

trackback

1 Comments:

Blogger shadow said...

Fairy tale is nor exist? u read which one? snow white? cinderella? of course lah, b'cos here not western country, how can the story happen? Cinderella story got happen in Norway, a prince married with a citizen and also Princess Diana.
What u want?
Perfect? What is call perfect? what is your target? nobody know only you know. You give yourself a target then you can't achieved it, so dun put so high target.
World is unfair, some people they born already blind or deaf, that is not they want, they got no choice, so u since is a normal, dun too dispointed the world then them. They still living leh.
Your want to give up all your thing, right? then you can go to donate your blood or your organ let the ppl who want to live got a chance to live. ^-^

3:31 AM  

Post a Comment

<< Home